کد خبر : 76872تاریخ ثبت : 1398/1/6 16:22:55
راه های جلوگیری از افسردگی در سال نو

راه های جلوگیری از افسردگی در سال نو

شب سال نو زمان مهمانی است، جشن گرفتن برای دستاوردهای سال قبل و آماده شدن برای ساختن دستاوردهایی جدید برای سال آینده. با این حال، سال نو همچنین می‌تواند برای بسیاری از مردم زمان دشواری باشد که موجب احساس غم و اندوه، تنهایی و یا پشیمانی شود.

به گزارش کوگانا

؛ الهام غروی آشتیانی طی یادداشتی که در اختیار شبکه اطلاع رسانی راه دانا قرار داد نوشت: شب سال نو زمان مهمانی است، جشن گرفتن برای دستاوردهای سال قبل و آماده شدن برای ساختن دستاوردهایی جدید برای سال آینده. با این حال، سال نو همچنین می‌تواند برای بسیاری از مردم زمان دشواری باشد که موجب احساس غم و اندوه، تنهایی و یا پشیمانی شود. چند نکته‌ی ساده می‌تواند به شما کمک کند تا بیشترین استفاده را از شب سال نو داشته باشید و به سال آینده نگاه کنید.

  1. جشن با دوستان نزدیک و عزیزان:

خود را با افرادی احاطه کنید که برای شما بهترین‌ها را می‌خواهند. مخصوصاً اگر افسردگی یا خلق پایینی دارید و خانواده‌ی شما از این موضوع آگاه باشند، می‌توانند وضعیت و احساس شما را درک کنند و حتی ممکن است راه‌هایی برای بهبود روحیه و خلق‌تان پیدا کنند. با بودن در کنار خانواده و عزیزان‌تان ممکن است متوجه شوید که راه شاد بودن را پیدا کرده‌اید.

جایی را برای گذراندن یک بعد از ظهر یا شب با دوستان و اقوام‌تان انتخاب کنید که درآن احساس امنیت و راحتی می‌کنید. اگر خانواده یا دوستان نزدیک‎تان در نزدیکی شما زندگی نمی‌کنند ـ مثلاً اگر در سفر هستید یا دور از خانه زندگی می‌کنید ـ با بعضی از دوستان‌تان در همان محل قرار بگذارید یا دوستی را انتخاب کنید که با رابطه‌ی نزدیک‌تری دارید و سال نو را با او سپری کنید.

  1. مهمانی دادن:

حتی اگر احساس می‌کنید که حوصله‌ی تعطیلات را ندارید هم شروع به مهمانی دادن کنید! به دید و بازدید عید بروید یا با تدارک دیدن و تهیه‌ی چند میان‌وعده، سال نو را کنار دوستان یا اقوام در منزل خود بگذرانید.

مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی به کاهش احساسات منفی، انزوا و اضطراب کمک می‌کند. همچنین، ممکن است برای بعضی افراد تغییر دکوراسیون برای سال نو کمک کند تا با بهتر شدن جو و محیط زندگی به بالا بردن خلق و خوی شما کمک کند.

  1. ذهن خود را منحرف و از فکرهای منفی خالی کنید:

اگر احساس می‌کنید که خلق‌تان پایین است، مهم نیست چه کاری انجام می‌دهید، سعی کنید به طور فعال ذهن خود را از افکار منفی منحرف کنید. در واقع، تمرکز بیش از حد بر افکار منفی می‌تواند حال‌تان را بدتر کند. پس به جای تمرکز بر افکار منفی، سعی کنید خودتان را آموزش بدهید تا حواس‌تان را به سمت یک فعالیت جدید منحرف کنید. پرداختن به کارهای زیر می‌توانند کمک کنند که کمتر به افکار منفی مشغول شوید:

  • یک کاردستی برای دکوراسیون سال جدید آماده کنید.
  • برای یک مسافرت برای ایام تعطیل برنامه‌ریزی کنید یا فعالیتی در ارتباط با سال نو را یاد بگیرید.
  • در خانه تکانی یا تغییر دکوراسیون شرکت کنید.
  1. خودتان را در فعالیت‌های خوش‌آیند غرق کنید:

به شکلی مناسب «از خودتان مراقبت کنید.» مراقبت از خود در جلوگیری از افسردگی بسیار مهم است، زیرا علائمی مانند تغییر اشتها، خواب و آرامش به طور مستقیم بر توانایی شما برای مراقبت از خود تأثیر می‌گذارد. هر کاری که باعث می‌شود در شروع سال جدید احساس تازگی و زیبایی و آرامش داشته باشید را انجام بدهید. ممکن است فعالیت‌های زیر به افراد احساس خوبی بدهند:

  •  یک حمام یا وان آب با شمع و موسیقی ملایم.
  •  رفتن به سالن آرایش و استفاده از ماسک‌های طبیعی.
  •  آرام‌سازی عمیق با استفاده از ماساژ و خواب عمیق در شب.
  1. انتخاب‌های تغذیه‌ای سالمی داشته باشید:

هنگامی که احساس افسردگی می‌کنید، به راحتی ممکن است انتخاب‌های تغذیه‌ای ناسالمی را شروع کنید. تصمیم‌گیری غذایی ناسالم و عدم توجه به ارزش غذایی با بسیاری از علایم افسردگی و تأثیر افسردگی بر سلامت روانی مرتبط است.

  • غذاهایی را برای خوردن انتخاب کنید که خلق شما را افزایش می‌دهد و به بهبود خلق افسرده کمک می‌کند.
  • میوه‌هایی که حاوی ویتامین C هستند، مثل گریپ‌فروت یا کیوی
  • خوردنی‌هایی که سرشار از ویتامین E هستند، مثل آجیل و انواع تخمه‌ها
  • غذاهایی که امگاـ3 دارند، مثل انواع مغزها، تخم کتان و ماهی سالامون
  • انواع گوشت سفید، مثل بوقلمون، ماهی تن و مرغ
  1. در مراسم سنتی قبل از سال نو شرکت کنید:

اضافه کردن یک حس معنوی و سنتی به حال و هوای قبل از شروع سال نو می‌تواند مفید باشد. می‌تواند شما را برای یک لحظه به فکر کردن درباره‌ی سال آینده وادار کند؛ و نقطه عطفی باشد برای مسیری که برای حرکت به جلو و آینده انتخاب می‌کنید. علاوه بر این، خودکارآمدی شما تقویت خواهد شد و به شما این حس مثبت را می‌دهد که خودتان در ایجاد تغییر در زندگی‌تان نقش دارید و فعال هستید. انتخاب کنید که کجا، چه زمانی و چه نوع سنت جدیدی برای شما معنی‌بخش است.

به برخی ایده‌ها در این زمینه توجه کنید:

  • هر چیزی که در طول سال گذشته در شما احساس منفی به وجود آورده را بنویسید، پس از نوشتن آن‌ها، از شرشان خلاص شوید، آن‌ها را در سطل زباله بریزید یا پاره کنید یا بسوزانید.
  • در سال جدید یک گلدان یا ظرف زیبا تهیه کنید و در طول سال، هر زمانی که اتفاق خوب یا شادی برای‌تان می‌افتد، آن را بنویسید و در ظرف بیندازید. سپس، در زمان آغاز سال نو، آن‌ها را بخوانید تا برای خودتان یادآوری کنید که سال گذشته اتفاقات خوبی داشته‌اید.
  • به عنوان یک راه برای ایجاد حس معنوی و احساس امید برای برآورده شدن آرزوهای‌تان شمع و عود روشن کنید.

 

اخبار مرتبط
    کلمات کلیدی
    ثبت دیدگاه