کد خبر : 69776تاریخ ثبت : 1396/11/17 09:26:38
سرعت گیر های که با جان و مال مردم کنگان بازی  می کند

سرعت گیر های که با جان و مال مردم کنگان بازی می کند

سفرهای درون شهری به علت فعاليت های مختلف روزانه مردم صورت می گیرد، بنابراين لازم است كه سفرها به گونه ای مديريت شوند که آرامش شهروندان و ترافیک شهری تحقق یابد، که این دو وظیفه شهرداری ها و شورای ترافیک شهر است.

به گزارش کوگانا،زمانی فرا رسیده که گفتگو پیرامون دست انداز و مشکلات تابع آن و برجستگی موضوع و سرعت غیرمجاز در مورد اینکه آیا جامعه ما باید مشکلات صنعتی شدن را چگونه با کم کردن سرعت رانندگان در یک مسیر خاص باید کنار بیاید. ایمنی عابرین و استهلاک خودروها دو مسئله اصلی در این قضیه است. در حال حاضر، موضوع اصلی چگونگی پرداختن به بود یا نبود دست اندازها متعدد و متنوع است. دست اندازها در حال حاضر دو نوع هستند . دست اندازهای رسمی و غیر رسمی که غالباً براساس دیدگاه کارشناسی مرتبط غیر استانداردند.

بسیاری از دست اندازها در نقاط مختلف شهر با شکل هندسی و مصالح و ابعاد مختلف ناگهان مانند قارچ برسر رانندگان و سایل نقلیه سبز می شوند . ترمز ناگهانی و گاهی عدم ترمز به موقع می تواند حوادث مختلفی با خسارات مادی و تلفات انسانی و تبعات روانی آن همراه باشد.

 وسایل نقلیه با هزینه ی جدید روبرو می شود تمرکز بر روی صحنه تصادف جلو و عقب و گاهی تصادفات زنجیره ی ضریب خطرات ایجاد شده را بالامی برد به نظر می رسد که چیره دستی ایجاد دست اندازها  از طریق اجرای دلخواه وسلیقه ی و رقابتی در نقاط مختلف معابر، کوچه ، خیابان و بلوار شهر مسیر شتابنده خود را پیدا کرده است. برخی نگران بچه هایشان و برخی نگران از گردخاک ایجاد شده و برخی برای رعایت سرعت مجاز از گوشه گوشه ی محل خودی نشان می دهند.

 در  هنگام نزدیک شدن به یک دست انداز همواره سرعت خودرو، کم می شود و یا حتی ممکن است راننده اطلاعی از وجود آن نداشته باشد که باعث عدم تعادل آن وسیله نقلیه می شود سرعت اولیه آن و شدت ضربه ثانویه به میزان وزن وسیله نقلیه که با آن دست برخورد داشته انرژی سرگردانی را برای حادثه آفرینی تکراری ناشی از دست اندازها در خیابان، درب منزل، کوچه  و... ایجاد می کند.

بسیاری از مهندسین و شرکت های فن آوری فعال در عرصه رانندگی برای کم کردن سرعت وسایل نقلیه علاوه بر رعایت مقررات و توسعه فرهنگ رانندگی در رسیدگی به این نوع مشکلات امکان استفاده از علائم هشدار دهنده چراغ راهنمایی، طراحی دست اندازها چند بعدی، برای کنترل سرعت و روانی جریان ترافیک به تولید کیت های استاندارد سرعت گیر با توجه به نیاز خطوط رانندگی در جاده ها و خیابان ها پرداخته اند.

 در بخش درون شهری  کیت های سرعت گیر به رنگ زرد یا سیاه و سفید همراه با چراغ های هشدار دهنده ساخته اند. در این سرعت گیرها شانه ها ابعاد متناسب جنس خاص دست انداز با کنترل سرعت  همزمان به خنثی کردن اثرات سوء و عوارض متعدد آن می پردازد. و سرعت گیرهای شهری با کیفیت بالا و تناسب فاصله  مناسب با تردد نوع خودورها سبک و سنگین طراحی می شوند.

برای نمونه دو کیت سرعت گیر استاندارد در طول و عرض های و ارتفاع مطلوب می تواند برای کاهش سرعت وسایل نقلیه به 10mph (50mm) یا 5mph (75mm) استفاده شود. ارتفاع های مختلف نیز برای کلاس های مختلف وسایل نقلیه مناسب در نظر گرفته شده اند. کیت 75 میلیمتری برای کامیونت ها، کامیون ها و اتوبوس ها مناسب تر است کیت های 50 میلی متری مناسب تر برای استفاده برای اتومبیل سبک هستند.

 یک انتخاب عالی از علائم هشدار دهنده برای سرعت مجاز در شهر و استفاده از سرعت گیر که ضربه گیر هم هستند اطمینان و اعتماد رانندگان را به اندازه کافی از حضور موفق در مقابل سرعت گیر با هشدار به موقع تامین می کند. درمقابل سرعت گیرهای موجود دو زمانه اند یعنی تا می آیید که پس از احتیاط با خودرو جلویی برخورد و تصادفی نداشته باشید از پشت سر ناگهان صدای تصادف را دریافت می کنی و بخودت میایی که با سرعت گیر دو زمانه روبرو هستید.

با همه این اوصاف برای چگونگی کاربری دست اندازها و یا برداشتن نیاز به یک بررسی کارشناسی دقیق و موثر داریم  و یک نکته مهم دیگر اینکه چرا هنوز برخی از وسایل نقلیه که می توانند از جاده  کمربندی کنگان همین قسمتی که تحویل داده شده استفاده نمی کنند و اصرار دارند که از بلوار امام (ره ) در مرکز شهر تردد نمایند؟

اخبار مرتبط
    کلمات کلیدی
    ثبت دیدگاه