کد خبر : 69058 تاریخ ثبت : 1396/7/16 09:22:14
مدیریت شهری الكترونیک مقدمه ی شهر هوشمند

مدیریت شهری الكترونیک مقدمه ی شهر هوشمند

مدیریت شهرداری الكترونیكی شیوه جدید و پیچیده مدیریتی است كه از طریق آن می توان سطح كارایی و كارآمدی اداری این دستگاه و یا چند دستگاه دولتی و عمومی را افزایش داد.

به گزارش کوگانا شهرداری الكترونیكی شیوه جدید و پیچیده مدیریتی است كه از طریق آن می توان سطح كارایی و كارآمدی اداری این دستگاه و یا چند دستگاه دولتی و عمومی را افزایش داد و بازدهی محیط كار را افزایش تا این زمینه بعنوان زیرساخت روند شتاب دهی منطقی را در قالب همه خدمات و تجارب ارائه شده توسط نهادهای دولتی و غیر دولتی برای شهروندان تسهیل کند.

 در این روش نسبتاً جدید (برخی از شهرهای آلمان از سال 2005 وارد این عرصه شدند) شهروند قادر به انجام به دریافت آطلاعات و اطلاعات لازم در راستای دریافت خدمات و دسترسی به سرویس دهی در تمام ابعاد خدمات دولتی و عمومی صدور و دریافت مجوزهای رسمی از طریق ابزار الکترونیکی مانند اینترنت و تلفن همراه و حتی تلفن های ثابت بصورتی سریع، موثر و مطمئن است.

در دنیایی که پدیده ها متنوع فن آوری با سرعت در حال اوج گرفتن است و سرعت عمل خود را در همه جنبه های زندگی با نفوذ ملموس، خود را نشان می دهد شهرداری ها نمی توانند در مقابل تحولات اداری و اطلاعاتی که در متن و یا اطراف آنها اتفاق می افتد، بی تفاوت باقی بمانند. بخصوص که شهروندان تا حدی توانسته اند پتانسیل فن آوری اطلاعات و نحوه استفاده از آن را برای مدرن سازی کار عمومی در اختیار داشته باشند. و کاربری آنها را در پروژه های مختلف توسعه محلی در سطوح گسترده تری انتظارداشته باشند. از این رو در دست داشتن ابتکار عمل برای همه ادارات دولتی و شهرداری محلی برای ایجاد شبکه ی هماهنگ تعاملی یک ضرورت بشمار می آید.

زیرا این روند نقش عمده ای را در توسعه ی شانه به شانه اجرای خدمات الکترونیکی هماهنگ سازی پورتال مرتبط مطابق با بهترین روش ها و استانداردهای سازگار با برنامه تعاملات الکترونیکی در فضای ارتباطات و فناوری و اطلاعات امکان پذیراست.

و نکته اینکه در مناطقی از جهان امروز مهم ترین گسترش خدمات پورتال با تدبیر و تعریف دبیرخانه خدمات پورتال منطقه ی همه افراد ذینفع خدمات الکترونیکی در پورتال پیشرو در شکل جدید آن به تازگی دروازه وافق روشنی در چگونه تلاش های کسانی که آن را ایجاد کرده اند تا به عنوان منبع ساده و معتبر در سازگاری همزمان با استانداردهای مورد تایید و تغییرات مثبت جدید در محیط با تاکید بر قابلیت استفاده و ظرفیت نامحدود مسیری هموارتر را بگشاید.

 اما چالش های مرتبط در طول این پروژه، به عنوان یک مدل از فضای عملکردی و کار موفق از طریق اجرای مفاهیم دولت الکترونیک یک نگرانی وجود دارد تیم برجسته و حرفه ای برای توسعه این نوع پروژه و  پشتیبانی آن چگونه سارماندهی و ساماندهی شود. شبکه چگونه طراحی شود تا با توسعه هر گونه خدمات الکترونیکی جدید همراه بوده و در کنار اینها چگونه بهترین زیرساخت نرم افزار و برنامه های پشتیبانی از خدمات الکترونیکی تهیه شود.


 در حالی که جدی ترین چالش در این پروژه، هماهنگی و ادغام با بخش های مختلف در دبیرخانه ی مرکزی (واحد) برای تثبیت تمام خدمات هر بخش از پورتال های مختلف است. در این مرحله تیم های پروژه در دبیرخانه نقش مهمی را در غلبه بر موانع و فراهم آوردن محیط غنی برای توسعه پروژه می توانند ایفا کنند.

برای با تسهیل و روانی کار در تعاملات مورد نظر، اهمیت این پورتال از طریق خدمات الکترونیکی بشکل زیر به دست می آید.

پشتیبانی فنی: که یکی از سیستم های الکترونیکی در سیستم پورتال شهرداری خدمات الکترونیکی است که اجازه می دهد پورتال کاربران برای برقراری ارتباط با کارکنان دبیرخانه در پشتیبانی فنی از طریق یک مکالمه متنی که از طریق آن کاربران برای مشاهده همه مشکلات بسادگی امور مورد نظر را دنبال می کنند و کارکنان دبیرخانه برای پشتیبانی فنی برای پاسخ به تمام مطالبات و مشکلات کاربر مسیرهای آسانی را عرضه می کنند.


خدمات آنلاین: یکی از مهم ترین خدمات در پورتال الکترونیکی که در آن کاربران می توانند با معرفی و عرضه درخواست خود مسئولین و تصمیم گیرندگان را مطلع کرده و با برقراری ارتباط به تطبیق وظایف عملکردی یک دایره و تامین خدمات دلخواه می پردازند.

سرویس پست الکترونیکی: این سرویس کاربر را قادر می سازد تا با (پیام، ایمیل، تنظیمات پست الکترونیکی و...) روند سیر درخواست خود را تا رسیدن به نتیجه را کنترل کند.

کد گذاری خدمات: این خدمات مربوط به نامگذاری و شماره گذاری، که در آن تمام خدمات مرتبط به شرح زیر انجام می شود (درخواست دریافت یک موضوع، کنترل و مدیریت پروژه های شهری، درخواست خدمات در تکمیل توضیحات و داده های لازم پیرامون آن موضوع

 امورفرهنگی، خدمات تعمیر و نگهداری و ایجاد یک طرح در یک نقطه جغرافیایی ازشهر، خدمات درخواست راهنمایی شرایط زمین ونوع کاربری ومالکیت آن ، سرویس دهی روزانه ، درخواست اصلاح  و  کوچه ها ومعابرو خیابان ها، ساماندهی فضلاب، خدمات تجاری و صنفی و غیره)

  - خدمات نظافت و دفع پسماندها و بهداشت محیط
 - خدمات مدیریت بهداشت
 -  خدمات اضطراری
 - خدمات مجوز ساخت و ساز


 1) برنامه های مجوز (مجوز جدید، تجدید مجوز، انتقال مالکیت، تعمیرات، شرایط اضطراری)

2) روش ها ی صدور مجوز: (حفاری و خاک برداری، تخریب، مرمت ها، ضمایم، پیوست های فیزیکی و حریم ها)

 خدمات حرفه ای مجوزها (مجوزهای موقتی، مجتمع های رفاهی، استعلامات گردشگری، تفرجگاهی، پروانه مغازه و فروشگاه ها ) این خدمات شامل ارائه برنامه های کاربردی (مجوز حرفه ای جدید، تجدید مجوز حرفه ای، انتقال مالکیت از مجوز مغازه، تغییر فعالیت تمدید مجوز فروشگاه جایگزین مجوز نامنظم، انتقال مجوز از شهرداری به دیگر دستگاه، لغو انتقال مالکیت مجوز ساخته شده، تبلیغات، پلاک و نامگذاری، اصلاح نام تجاری، تعلیق مجوز، لغو مجوز است.

 استقرار پایگاه خدمات الکترونیک

- نرم افزار سیستم مدیریت محتوا

 - برنامه کاربردی سیستم های مدیریت محیط و فرایند کسب و کار

- توسعه برنامه نویسی و همسان سازی اهداف

- ایجاد پایگاه داده ها به عنوان یک پایگاه داده برای ذخیره اطلاعات و پیشتیبانی فایل بندی شده و مرکز تبادل اطلاعات

- رعایت استانداردهای بین المللی برای اطمینان از امنیت اطلاعات و محرمانه بودن مشخصات و اطلاعات مربوط به کاربران و رمزگذاری تمام اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده ها، اطلاعات ارسال شده به حافظه ی سرور، مورد استفاده قرار گرفته شده در نظر داشته است.

 - طراحی  سیستم تایید ورودی (باز وبسته) برای دستیابی به اطلاعات فنی مورد نیاز برای مشترک جدید و یا مشترک موقت و تعاملات الکترونیکی صنفی و عن این شهرداری ها هستند که با آن قالب توسعه در میان یک محیط جمعیتی آگاه و از هر آنچه می توان با ویژگی اینترنت، کار شهری و آنچه ارائه قابل ارائه در زندگی روزمره شهروندان است می تواند رفاه و آسایش را برای ساکنان محلی و کسب و کار آنها و تعاملات خود و تنظیم خدمات شهرداری  با شیوه ی پیشرفته با صرفه جویی در وقت و هزینه با رسانه ای نسبتا فراگیر که به انتشار مطلوب توانمندی خود دستاوردهای شهرداری را بهبود بخشیده و ارتقاء دهد.
  
 نوسازی شهرداری ها

بسیاری از شهرداری هابه نمایندگی از عملکرد مورد انتظار در بسیاری از کشورهای جهان مدیریت کسب و کار و مسئولیت امور عمومی مردم در منطقه ی جغرافیایی واقع در املاک مشخص و محدوده وحریم واقعی یک شهر، از جمله روند نظارت بر صدور مجوز، اطلاع رسانی مشاغل و پیگیری و جمع آوری عوارض، در موضوعات مختلفی، چون فضای سبز، پارک ها و بوستان ها، محیط زیست، خدمات ساختمانی و نیازمندی فرهنگی جمعیت در حال رشد، خدمات شهروندی دیگر با هدف اطمینان بخشی از یک جامعه سالم و زیبا در همه جهات به منظور دستیابی به یک مدل کارآمد و موفقیت آمیز برگرفته از شبکه های الکترونیکی در رویه های داخلی اداری و نظامندی بخش دریافت پیشنهاد و انتقاد و ارائه بسته خدمات شهری از طریق کاربرد روش های مفید و سازنده استفاده می کنند.


1. بهره وری داخلی شهرداری: شهرداری می تواند خدمات خود را در سطحی بسیار عالی برای شهروندان فراهم کند اگر واحدها و توابع اداری داخلی به درستی فعال باشد، بنابراین در این مطالعه از روش های داخلی کارکردها در شیوه ای سازگار با مفهوم کنترل و مسئولیت و ارزیابی مدنظر است.

 2. توسعه ساختار: بسیاری از شهرداری ها طیف وسیعی از پارتیشن داخلی که ساختار اداری آنها با توجه به شرایط و امکانات روزانه طراحی شده است به عنوان الگویی در ارائه خدمات شهری با تناسب تغییر جهت ارتقاء سطح ساختاری اداری به موازات نیازمندی ارباب رجوع  تعبیه شده است که در آن توسعه پیکره سازمانی بر ساختار چابک سازی سازمانی شهرداری ها در هر منطقه استوار است.

3. خدمات شهری الکترونیکی: به منظور کاهش و برداشتن بارهای مختلف از دوش شهروندان و کارکنان شهرداری این نهاد عمومی می تواند با کار و مطالعه بر روی چارچوب های الکترونیکی خدمات شهرداری های محلی را به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر شهری از طریق اینترنت تجهیزات مرتبط و مجموعه در توسعه سیستم های خدمات به روابط رضایتمندانه شهروندان و رفع نیازهای خود به صورت الکترونیکی بپردازد.

 که این امور در پروسه ی قالبی با اهمیت دادن به اطلاعات تفصیلی جغرافیایی در سیستم کار الکترونیکی شهرداری و با کمک فن آوری های اطلاعات جامع جمعیت شناسی و معرفی نقشه ها و مکان های توریستی و عمومی،  امکانات و خدمات و تدارک نقشه های دیجیتالی بومی به منظور فعال کردن بهینه ی تیم های کاری شهرداری و برخورداری شهروندان با سرعت و تناسب بیشتر در شکل عملکرد و ایجاد کارگاه های آموزشی و مدیریت مسائل زیست محیطی، طی جدول زمان بندی شده تشریح و تعریف نماید.

 

 

 

اخبار مرتبط
کلمات کلیدی
ثبت دیدگاه